Millainen höylä aloittelijalle?

Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: Millainen höylä aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Mulla on tuo r41 twist ja se on oman käteeni sopiva painoltaan ja pituudeltaan. Voipi olla että se perusversio tuntuisi oudolta tuon jäljiltä.


Avatar
Bazie
Viestit: 18
Liittynyt: 09 Loka 2015, 08:43
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Millainen höylä aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja Bazie »

Andrimus kirjoitti:Ja kun siirtyy r41 avomalliin käy se vain nuppia vaihtamalla.
Tämä täytyykin pitää mielessä 8-)
Nyt kyllä näyttää siltä ettei hyvältä näytä...
Kaaleppi
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Joulu 2016, 08:58

Re: Millainen höylä aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja Kaaleppi »

Moi !
Oon uusi täällä ja laitanpa korteni kekoon tähän topicciin. Shavetella olen ajellut ja nyt ostin höylän. Se halvin jossa oli teline missä seisottaa höylää.
Aikoinaan kyllä olen ajellut faijan vanhoilla vehkeillä joten "höylääminen" on tuttua. Ihan jees, mutta Zen ja parranajo mielummin Shavetella. Harkitsen veistä, se todettakoon.

Pari kyssäriä perään.
Onko noissa isoja eroja tuntuman/leikkauksen suhteen. Voinko siis perustella mitenkään rouvalle sellaisen kunnon arsenaalin hankintaa? Nimittäin juuri valmistunut remonttimme sai aikaan sen että kaikki hienot Antiikkiset esineet on lähteneet mäkeen. Tosiasiassa se asioiden häviäminen alkoi heti naisen muutettua mun kämppään.
Katselin jo Ebaysta Vintage höyliäkin. Oli kaikenlaista (vaikkei ehkä niin käytännöllistä) mutta kaunista tavaraa. Mainitsinkin asiasta jo mutta vastaus oli jämäkkä: Et helkkari taas tee tästä kämpästä mitään museota.

Vähän lipes jaaritteluksi mutta noista eroista ja jostain hyvistä perusteluista olisi paljon apua.

Yster: Kaaleppi, kotihiiri, tapiiri ja nysvelö.
Vastaa Viestiin