Thiers issardin veitset

JiiPee
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 11:10

Thiers issardin veitset

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Jatketaan kyselylinjalla: Eli Thiers issardin partaveistä tekee mieli ja mielikuva on sellanen että laatu/luxus tuote olis kyseessä, onko ihan väärä?
Mutta en ikinä ole leikannut veitsellä, niin onkohan se ensimmäiseksi sopiva? Ja stroppi vai mikä pitää vissiin hankkia? Sunnuntai ajeluun oon ajatellu tätä luksuspakettia, niin kuinkahan usein tarvis terottaa? Varmaan on muitakin hyviä ja parempia olemassa, mutta taidan olla niin brändiorja että voi olla vaikee muuta kokeilla :mrgreen:


Jaatinen1982
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 18:25
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Thiers issardin veitset

Viesti Kirjoittaja Jaatinen1982 »

Annan saman vinkin kuin muillekin eli panosta veitseen ja hyviin aineeseen ja säästä stropissa, koska todennäköisesti tuhoat ensimmäisen stropisi opetellessa.

Minulla on käynyt Thiers-Issardin Spartacuksia teroitettavana ja ne ovat esteettisesti hienoja veitsiä, mukana tulee nahkainen säilytyskotelo (ei kovin laadukas ;) ). Ensimmäiseksi veitseksi kannattaa valita Thiers-Issard tai Ralf Aust mielestäni. Jos aiot ajaa vain juhla-ajoja, niin opettelu saattaa ottaa paljon aikaa. Partaveistä kannattaa käyttää myös arkisin kasvojen helppojen kohtien ajamiseen, että sen käyttämiseen tottuu.

Teroittaminen taas tarkoittaa, että aloitellassa veitsi tarvitsee yleensä teroittaa jo kuukauden ajamisen jälkeen. Kun stroppaustekniikka kehittyy, niin teroittaminen harvenee parhaimmillaan 2-3 kertaan vuodessa. Teroitustahnoja en suosittele kenellekään, jos stroppaustekniikka ei ole täysin kunnossa, koska sillä saa kertavedolla tylsän veitsen.

Ja ei saa luovuttaa, verta vuotaa välillä, mutta haavat umpeutuu :)
"Joskus asioiden eteenpäin meneminen ja muuttuminen ei tarkoita kehittymistä"
T:mi Juha Hämäläinen
Partaveitsen teroituspalvelut ja kaikkea kivaa nahasta www.juhahamalainen.eu
markku
Site Admin
Viestit: 166
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 13:02
Paikkakunta: Lohja

Re: Thiers issardin veitset

Viesti Kirjoittaja markku »

Sunnuntaiajelua, juhla-ajo???

Kyllä ne on kaikki ajot ihan juhlaa ja varmasti tulee vaikeaa pitää näpit erossa arkena :mrgreen:
--
Markku Lehtola, ylläpito
"Olen, koska ajan (partaveitsellä)"

Parranajajien nettikauppa: http://shop.spreadshirt.fi/parrat/
markku
Site Admin
Viestit: 166
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 13:02
Paikkakunta: Lohja

Re: Thiers issardin veitset

Viesti Kirjoittaja markku »

Sunnuntaiajelua, juhla-ajo???

Kyllä ne on kaikki ajot ihan juhlaa ja varmasti tulee vaikeaa pitää näpit erossa arkena :mrgreen:
--
Markku Lehtola, ylläpito
"Olen, koska ajan (partaveitsellä)"

Parranajajien nettikauppa: http://shop.spreadshirt.fi/parrat/
Avatar
RazorMaster
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Thiers issardin veitset

Viesti Kirjoittaja RazorMaster »

Voin lämpimästi suositella Thiers--Issardia ja Ralf Austia.
Molempia löytyy omasta setistä ja etupäässä ajelen juurikin noilla.

Joskus, kun vielä saamme Wackerin veitsiä valikoimaan, nappaan varmasti niistäkin jonkun settiini.
JuKor
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Helmi 2015, 20:44

Re: Thiers issardin veitset

Viesti Kirjoittaja JuKor »

Thiers issardin veitsistä kannattaa huomioida, terän paino ainakin jos on kyseessä kampasimpukkainen teränselkä ja koko on yli 5/8. Ei ole kaikkein aloittelija ystävällisin yhdistelmä.
Itse ottaisin ensimmäiseksi veitseksi Ralf Austin kokoluokkaa 5/8. Ollut omalla kohdalla helpoin veitsi ottaa käyttöön terävyyden ja käsittelyn kannalta.
Veitsi kaulalla on upea fiilis
JiiPee
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 11:10

Re: Thiers issardin veitset

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Shave-ready my ass!

Pomppii ja repii niin pirusti. Tai sit vaan en osaa. Pulisongit sain jotenkin ajettua, mutta viikset varsinkin, ei tuu mitään.

Pitäiskö veitsi lähettää hiottavaksi vai stropata? Ohjeissa luki kyllä että sais stropata vasta muutaman ajokerran jälkeen?
En ole siis tehnyt muuta, kun poistanut varastorasvan paperilla ja vedellä.
Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: Thiers issardin veitset

Viesti Kirjoittaja Elevator »

ei ne uudet veitset ole kummoisessa terässä tehtaalta tullessaan, niin isot pojat kertovat. Kyllä ne kannattaa teroittaa tai käyttää jollakin teroituksessa. Mulle kun tulee itselleni mikä tahansa veitsi teroitan sen, uusista ei ole suurta kokemusta, tuota vintagea on kertynyt ja niistä olen yrittänyt parhaani mukaan huolen pitää.

Jaatinen1982 tekee sitä hommaa.
Jaatinen1982
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 18:25
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Thiers issardin veitset

Viesti Kirjoittaja Jaatinen1982 »

JiiPee kirjoitti:Shave-ready my ass!

Pomppii ja repii niin pirusti. Tai sit vaan en osaa. Pulisongit sain jotenkin ajettua, mutta viikset varsinkin, ei tuu mitään.

Pitäiskö veitsi lähettää hiottavaksi vai stropata? Ohjeissa luki kyllä että sais stropata vasta muutaman ajokerran jälkeen?
En ole siis tehnyt muuta, kun poistanut varastorasvan paperilla ja vedellä.
Et ole ensimmäinen, joka kokee tällaista suoraan tehtaan paketista otetulla veitsellä. Tylsä veitsi ei stroppaamalla kuntoon tule eli teroitus on paikallaan. Ainoa milloin voit jättää veitsen stroppaamatta ennen ajoa on kun partaveitsi tulee teroituksesta, missä se on teroitettu oikeasti ajovalmiiksi.
"Joskus asioiden eteenpäin meneminen ja muuttuminen ei tarkoita kehittymistä"
T:mi Juha Hämäläinen
Partaveitsen teroituspalvelut ja kaikkea kivaa nahasta www.juhahamalainen.eu
Vastaa Viestiin