Ensimmäisen veitsen vaikeus

jvainio
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 02:11

Ensimmäisen veitsen vaikeus

Viesti Kirjoittaja jvainio »

Olen lukenut läpi kymmeniä eri viestiketjuja eri foorumeilla, ja kaikilla on mielestäni omat mieltymykset.

Kuinka tiedän, mikä teräkoko on minulle hyvä? :|

Monet suosittelevat 5/8 :a ensimmäiseksi veitseksi.

Yhtä moni suosittelee 6/8.

Ja sitten on vielä huomattava määrä ihmisiä, jotka ajattelevat että 7/8 on paras.

Tiedän, että minun ei pitäisi ottaa pienempää kuin 5/8 tai suurempi kuin 7/8, mutta kuinka voin tietää, mikä on hyvä minulle, kun en ole koskaan ajanut veitsellä? :lol:

Minulla on kai aika isot kasvot, olen iso kaveri (200cm ja 100kg). Mutta en ole kovin karvainen, luulen, että olen "normaali", mitä se sitten onkaan.

Joten tarvitsenko todella "ylimääräistä painoa" jota monet kehuvat isommissa veitsissä? Ihmiset sanovat että 7/8 :a on vaikea käsitellä suun ja nenän ympäristössä... Mutta miten minä voin tietää mikä on hyvä? :roll:

7/8 himottaisi sen takia, että pidän numerosta 7. :P


Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: Ensimmäisen veitsen vaikeus

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Vastausta tuohon sun kysymykseen on kenenkään paha antaa. Se on taas näitä juttuja et onko koolla väliä vai eikö ole. Uskon, et jokainen oppii ajamaan veitsellä kuin veitsellä joka tapauksessa. Se nenän alunen on haastavin paikka. Suomessa yleisin partaveitsen koko on ollut menneinä vuosikymmeninä 4/8. Nyt se on lienee kallistumassa 6/8 kokoon. Mä myyn itse Terävää Terästä kaupasta aloittajille kiinalaisia aloitussettejä joissa veitsi on nimellisesti 6/8.
Se et kuinka iso sä olet ei oo tässä ratkaiseva asia. Se kuinka näppärä sä oot käsistäs on paljon suurempi kysymys. Jos opit motorisesti asiat nopeasti osta mitä vaan, jos taas koet itses vähän kömpelöksi, elä osta mitään turhan isoa ainakaan alkuun.
Vastaa Viestiin