uuden stropin osto.

Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

uuden stropin osto.

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Tässä on alkanut houkuttamaan uuden paraatistropin osto. Sellaisen juhlavamman yksilön paikka olisi auki. Mitä enemmän asiaa miettii niin selväksi käy että stropissa pitää olla kahva josta pitää kiinni. Eli Nakayaman Latigot esimerkiksi eivät sitten enää tulekaan kyseeseen, niissä kun ei kahvoja ole. Bison, Scrupleworks ja SRD stropit voisivat olla mahdollisia kyllä. Onkos mielipiteitä ja mitä muita valmistajia tulee mieleen?

Tässä kun tulee käsiteltyä veitsiä melkein joka päivä. Keskimääräisesti ainakin yksi teroitus tulee tehtyä ainakin, niin kaikki stropit alkaa olemaan työkaluja. Roikkuvia on tällä hetkellä kaksi, toinen liki 15v vanha 2" leveä sakemanni, jossa on myös kangas. Tää vanha juhta on jo saanut osansa tahnoista ja sen kanssa stroppaan varsinkin sellaisia veitsiä jotka olen teroittanut synteettisillä kivillä. Toinen taas reippaasti normaalia pidempi Nikon tekemä öljytty levät remmi. Kummallakin on paikkansa. Kapuloita löytyy kanssa, mutta noiden roikkuvien kanssa tulee enemmän stropattua kuitenkin nykyisellään.

Pistin sähköpostiin kyselyä Scrupleworksin stropeista ja custom versioista myös. Sain jo vastaustakin jonka perustella asia vaikuttaisi melko hyvältä. Kuvia vaan on niin huonosti noista customeista.

Linkatkaas tähän sellaisia erityisen hienoja stroppeja...


Charun
Viestit: 95
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 07:19

Re: uuden stropin osto.

Viesti Kirjoittaja Charun »

Itse vähän ehkä saatoin tilata Scrupleworksilta 3" customin. :mrgreen:
Annoin melko vapaat kädet ja 2000 norskikruunun budjetin ja ohjeistin olemaan kertomatta/näyttämättä mitään etukäteen. Ainoat vaatimukset oli horween oil ja linen (3" cotton ei olis muutenkaan onnistunu), sekä pehmokapulat.
Saa nähdä mitä jännää tapahtuu.

Tuommosen esimerkkikuvan Torolf heitti:
thumb_IMG_7552_1024.jpeg
thumb_IMG_7552_1024.jpeg (63.66 KiB) Katsottu 14265 kertaa
Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: uuden stropin osto.

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Charun kirjoitti:Itse vähän ehkä saatoin tilata Scrupleworksilta 3" customin. :mrgreen:
Annoin melko vapaat kädet ja 2000 norskikruunun budjetin ja ohjeistin olemaan kertomatta/näyttämättä mitään etukäteen. Ainoat vaatimukset oli horween oil ja linen (3" cotton ei olis muutenkaan onnistunu), sekä pehmokapulat.
Saa nähdä mitä jännää tapahtuu.

Tuommosen esimerkkikuvan Torolf heitti:
thumb_IMG_7552_1024.jpeg

Onhan tuo vaan komeeta :D
Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: uuden stropin osto.

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Torolf laittoi mulle tälläisen kuvan. Mun tykkään punaisen ja ruskean yhdistelmästä.
thumb_IMG_7628_1024.jpeg
thumb_IMG_7628_1024.jpeg (58.27 KiB) Katsottu 14265 kertaa
Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: uuden stropin osto.

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Tässä yksi linkki myös Westholme Strops
https://www.facebook.com/westholmestrops/timeline
Charun
Viestit: 95
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 07:19

Re: uuden stropin osto.

Viesti Kirjoittaja Charun »

Elevator kirjoitti:Torolf laittoi mulle tälläisen kuvan. Mun tykkään punaisen ja ruskean yhdistelmästä.
thumb_IMG_7628_1024.jpeg
Myöskään punainen ja vihreä ei välttämättä olis pöllömpi yhdistelmä, mutta katotaan mitä Torolf saa aikaan. :D
Andrimus
Viestit: 38
Liittynyt: 15 Loka 2015, 18:52

Re: uuden stropin osto.

Viesti Kirjoittaja Andrimus »

Aijai kyllä punainen ja musta yhdistelmä olis hieno. Ei tuo hinta nyt ihan kauhee ole.
Täytyy odottaa "sadantuhannen" stroppauksen loppu tuomiota. :shock:
Vastaa Viestiin