Tänään kilahti luukusta paketti, aiemmin jo postasin tohon ylemmäs mitä tuli ostetuksi.
Ajattelin että laitanpa tähän kuvia mitä entisöinti todellakin on. Koetan ottaa kuvia erivaihesta ja kirjoitella jargonia mitä tuli tehtyä ja miksi. En ole asian kanssa ihan tuore mutta virheitä teen ja jotkua asiat voin tehdä toisin kuin joku muu minua viisaampi.
Tän veitsen kohdalla on tarkoitus saada tästä lähtökohtaisesti ajoveitsi jossa saa näkyä mennyt elämä. Eli ruosteen syömät paikat puhdistellaan mutta niitä ei ole tarkoituskaan saada näkymättömiin. Mielestäni tämän veitsen kohdalla se on päämäärä jolloin veitsi säilyttää arvonsa parhaiten, ainakin minun silmissäni. Mä olen vähän pussihousu mobilisti.
Veitsen kahva on ns. celluloid kahva jota on melko vaikea korjata, vanhentuessa se kovettuu ja tässäkin on syytä varautua siihen että se voi olla rikki ennenkuin siitä valmistakaan tulee. Se jääkön nähtäväksi, varovainen saa olla. Mikäli se menee rikki, täytyy fundeerata koko päämäärä uusiksi.
En aio irroittaa terän varressa olevia muovisia osia jos ei tule pakkorakoa. Muutenkin vältän kahvan irroittamista koska uudelleen kiinnitys on harvoin alkuperäisen kaltainen.