Laadukas stroppi

Hoonaus, stroppaus yms.
Elmo78

Laadukas stroppi

Viesti Kirjoittaja Elmo78 »

Suositelkaas laadukasta stroppia. Saa olla myös hyvännäköinen.


mmarkku
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 17:36

Re: Laadukas stroppi

Viesti Kirjoittaja mmarkku »

Charun
Viestit: 95
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 07:19

Re: Laadukas stroppi

Viesti Kirjoittaja Charun »

Itsellä on tommonen: http://www.razormaster.com/razor-sharpe ... -188j.html
Ja hyvin toimii. Löytyy myös leveempänä, mutta ite pärjänny hyvin tollakin.
Elmo78

Re: Laadukas stroppi

Viesti Kirjoittaja Elmo78 »

Mulla on http://www.razormaster.com/razor-sharpe ... green.html ja jotenkin en vaan pidä siitä kun se on melko lyhyt. Tulee sellainen voita leivän päälle fiilis kun sillä stroppailee.

Taidan tohon mmarkun linkittämään kallistua sitten kun on taas karkkipäivä.
Avatar
Pithor
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Maalis 2015, 13:33

Re: Laadukas stroppi

Viesti Kirjoittaja Pithor »

Euroopassa ei ole hirveästi valmistajia. Onhan toki Herold, niitä saa ylivoimaisesti eniten. Mulla oli semmoinen pieni Dovo (= Heroldin valmistama, tai ainakin hyvin lähellä sama kama). En hirveasti tykännyt, sillä oli liian lyhyt, liian kapea, liian paksu ja siksi liian jäykkä. Sen jälkeen tuli Illinois/Fromm 127. Ihan jees, mutta ei tuntunut hyvin laadukkaalta. Ja taas aika lyhyt.

Sitten osti Scrupleworks-stropin. Wau. Jos puhutaan ladukasta tavarasta, niin se on just sitä. Huolella käsinvalmistettu Norjassa ja suht koht korkean hintansa arvoinen. En suosittelisi ekaksi stropiksi, mutta lisääkympillä saa ns. harjoittelustroppi, vaikka tuskinpa se nyt mitään kuraa ole. Pitää kuitenkin itse vielä jossain vaiheissa kokeilla, ennen kun suosittelen lämpimästi. Mutta Scrupleworksin täysveriset stroppit on aika lähellä taidetta. Kun tulee joskus lisää rahaa tännepäin saattaisin ostaa toisen, kun vanha on jo hieman arpinen :P

Hyvät jutut olen kuullut Neil Millerin stropeistä, nekin käsintehdyt, mutta valitettavasti hän kuoli muutama viikko sitten. Onkin vielä Italialainen valmistaja, Paciccella, mutta en ole hirveasti nähnyt enkä kuullut heidän stropeistä. Kalliit kyllä ovat.

Jenkeistä saa varmaan eniten, mutta posikulut ovat sitten aika suolasia.
Vastaa Viestiin