Aftershave splash ?

Käytettävät aineet ajon jälkeen
Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: Aftershave splash ?

Viesti Kirjoittaja Elevator »

mmarkku kirjoitti:Kiitos vinkistä, kyllä kai se pitää tuokin kokeilla vaikka kaappi pursuaa jo kaikenlaista purkkia ja purnukkaa ja osan olen joutunut siirtämään ns. varaston puolelle vaimolta piiloon :))))
Eipä tuo kamalan kallista onneksi ole kun vertaa monen muuhun aftershaveen :)


mmarkku
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 17:36

Re: Aftershave splash ?

Viesti Kirjoittaja mmarkku »

No ei näköjään ole hinnalla pilattu.
Miten voisit tuota tuoksua kuvailla, itse en tykkää mistään voimakkaista makeista tuoksuista, paremminkin sellaiset luonnon tuoksut, metsäiset ja hedelmäiset on mun suosikkeja.
Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: Aftershave splash ?

Viesti Kirjoittaja Elevator »

kyllä se mun mielestäni oli aika saman henkinen tuoksu kuin noiden prospectorsin kamojenkin. Sellainen teen tuoksu siinä on selkeänä
Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: Aftershave splash ?

Viesti Kirjoittaja Elevator »

tänään tuli iHerbistä muutamaa eri witchhazel putelia. Sitähän noiden alkoholittomien splashien raaka-aineena valtaosin käytetään niin miksikäs ei sitten kokeilis ihan vaan pelkästään niitä eri tuoksuaihtoehtoina. Nyt tuli kolme Thayersia Cucumber, Lavender ja Unscented. Yksi Humbreys ja Shea moisture As

viis pulloo aftershavea siis ja tulleineen noin 52e :)
Antti
Viestit: 14
Liittynyt: 18 Marras 2015, 21:39

Re: Aftershave splash ?

Viesti Kirjoittaja Antti »

Olisiko suosituksia partavedeksi?
Kriteereitä:
- Ihan perinteinen "splash" ennemmin kuin voidemaiset ja rasvaiset tuotteet. Joudun kumminkin talvisin käyttämään naamassa kosteuttavaa perusvoidetta niin voidemaiset aftershavet olisivat siinä alla jo ihan liikaa. Turhan rasvaiseksi menee elämä jos on joku voide pohjalla ja sitten päälle vielä perusvoide.
- Saa olla etanolipohjainen mutta ei ole pakko. Tykkään kyllä pienestä nipistelystä ja kirvelystä joten alkoholipohjaiset eivät haittaa minua eivätkä ärsytä naamaani. Voi olla myös ilman alkoholiakin.
- Nopeasti haihtuva tuoksu. Ostan hajusteet ennemmin erikseen EdT:nä. Tykkään laittaa tuoksut muutenkin muualle kuin omaan naamaani jossa ne sitten löyhyisivät nokkaan turhan voimakkaasti.

Prorason vihreää partavettä olen tykännyt käyttää ja se on ollut oikein toimiva tuote. Mutta vaihteluksi voisi olla jokin toinenkin aine kierrossa. Speickin Active Men saattaisi ainakin olla ihan kelvollinen lukemani perusteella, mutta olisiko jotain muitakin vaihtoehtoja?
mmarkku
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 17:36

Re: Aftershave splash ?

Viesti Kirjoittaja mmarkku »

Alkoholipohjaisista itse tykkään 4711. Äkkiseltään saattaa säikäyttää suht voimakkaalla tuoksullaan mutta häipyy nopeasti ja jättää kevyen miellyttävän, raikkaan tunnun.
Toinen on Alpan eau de Cologne, jotenkin perinteisempi, miten nyt sanoisi "itäeurooppalainen" mutta hienostunut miehekäs tuoksu.
Näitä molempia käytän usein niin, että laitan kämmenelle jotain melko neutraalituoksuista kosteusvoidetta ja lorautan päälle noita alkoja ja sitten hieron naamaan ja kaulalle.
Alkoholittomista suosin K.C.Atwoodin aftershave splash ja Peary&Henson aftershave splash. Näitä lotraan naamaan ja kaulalle, vartalolle ilman mitään voiteita ja reilusti, tuoksut molemmissa miedot mutta koukuttavat.
Nää on minun suosikkeja!
Antti
Viestit: 14
Liittynyt: 18 Marras 2015, 21:39

Re: Aftershave splash ?

Viesti Kirjoittaja Antti »

mmarkku kirjoitti:Alkoholipohjaisista itse tykkään 4711. Äkkiseltään saattaa säikäyttää suht voimakkaalla tuoksullaan mutta häipyy nopeasti ja jättää kevyen miellyttävän, raikkaan tunnun.
Toinen on Alpan eau de Cologne, jotenkin perinteisempi, miten nyt sanoisi "itäeurooppalainen" mutta hienostunut miehekäs tuoksu.
Näitä molempia käytän usein niin, että laitan kämmenelle jotain melko neutraalituoksuista kosteusvoidetta ja lorautan päälle noita alkoja ja sitten hieron naamaan ja kaulalle.
Alkoholittomista suosin K.C.Atwoodin aftershave splash ja Peary&Henson aftershave splash. Näitä lotraan naamaan ja kaulalle, vartalolle ilman mitään voiteita ja reilusti, tuoksut molemmissa miedot mutta koukuttavat.
Nää on minun suosikkeja!
Kiitokset! Tässä oli hyviä vinkkejä, joita kaikkia kiinnostaisi kokeilla. Pitääpä valita pari vaihtoehtoa kokeiluun.
mmarkku
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 17:36

Re: Aftershave splash ?

Viesti Kirjoittaja mmarkku »

No kyllä voin ainakin näitä suositella, hyviä kaikki!
Charun
Viestit: 95
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 07:19

Re: Aftershave splash ?

Viesti Kirjoittaja Charun »

Omasta puolesta Speikille peukku. Raikastaa mukavasti, sopivan mieto tuoksu jää, että voi töissäkin käyttää ja alkoholin polte on omaan makuun passeli (ts. riittävän kevyt).
Andrimus
Viestit: 38
Liittynyt: 15 Loka 2015, 18:52

Re: Aftershave splash ?

Viesti Kirjoittaja Andrimus »

4711 toimii.. Siihen lisäisin pinaudin clubman originellia ja tietenkin proraso menthol.
Naama ja kukkaro tykkää.
Vastaa Viestiin