FS 26mm Badger Silvertip

Gemini68j
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 07:15

FS 26mm Badger Silvertip

Viesti Kirjoittaja Gemini68j »

Luin Elevatorin tuotearvostelun, ja kiinnitin huomioni tähän tekstinpätkään: FS 26mm Badger Silvertip. Seuraava hankintani voisi olla Frank Shavingin partasuti. Nyt uteliaisuuttani kysynkin, minkälainen ko. suti on ollut käytössä?


Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: FS 26mm Badger Silvertip

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Mun henkilökohtainen kokemukseni suteihin rajoittuu muutamaan sutiin jotka mulla on itselläni käytössä. En ole koskaan käyttänyt Simpsoneita, Kenttejä tai muita ns arvostettuja merkkejä. Olen lähestynyt aina tätä asiaa sillä ajatuksella että pyrin ostamaan kohtuu hintaisia tuotteita, käytännöllä mielummin satasella kaksi kuin yksi. Tossa kuvassa on muutamia mun suteja, kun ostan jotain ostan yleensä useamman:D

Kuva

Tämä kyseinen FS 26 on mun kallein sutini, onnistuin löytämään siitä sellaisen version jossa on normaalia suurempi, sudin kokonaispituus miltei 13cm, harja leveydeltään n.70mm. Sen kanssa ei nyt ole aina kädet saippuassa kun tekee kulhovaahtoa. Tuossa kuvassa se on se isoin suti. Suti on tiheä, rungoltaan mielestäni riittävän jäykkä kovan saippuan kovakouraiseenkin lataamiseen mutta silti pehmein minun sudeistani. Tuossa on vieressä myös black badger joka on huomattavesti kovempi, voisi verrata jo sikasutiin. On tuo 26 silvertip mulla kyllä yleensä ensimmäinen suti joka käteen osuu, ehkä koon vuoksi, se sopii käteen ja toimii kaikkiaan hienosti.
Charun
Viestit: 95
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 07:19

Re: FS 26mm Badger Silvertip

Viesti Kirjoittaja Charun »

Oisko ideaa muuttaa ketjun nimeä esim. "Frank Shavingin partasudit" tms., niin ei tyrehtys keskustelun välttämättä niin nopeasti? :D

Itellä nyt odottelis postissa FS:n 24mm Extra Density Silvertip ja kunhan duuniputki loppuu, niin pääsee sitäkin sitten testaamaan. :)
AS-D2
Viestit: 19
Liittynyt: 12 Helmi 2015, 09:38

Re: FS 26mm Badger Silvertip

Viesti Kirjoittaja AS-D2 »

Charun kirjoitti:.. Itellä nyt odottelis postissa FS:n 24mm Extra Density Silvertip ja kunhan duuniputki loppuu, niin pääsee sitäkin sitten testaamaan. :)
:oops: Taisin juuri itsekin tilata samanlaisen Silvertipin Simpsonin kaveriksi. Tulossa kolmas uusi suti reilun kk:n sisällä :shock: Jokohan näillä kohta pärjäisi?

Kerrohan sitten kokemuksia kun saat sudin käyttöön.
Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: FS 26mm Badger Silvertip

Viesti Kirjoittaja Elevator »

AS-D2 kirjoitti:
Charun kirjoitti:.. Itellä nyt odottelis postissa FS:n 24mm Extra Density Silvertip ja kunhan duuniputki loppuu, niin pääsee sitäkin sitten testaamaan. :)
:oops: Taisin juuri itsekin tilata samanlaisen Silvertipin Simpsonin kaveriksi. Tulossa kolmas uusi suti reilun kk:n sisällä :shock: Jokohan näillä kohta pärjäisi?

Kerrohan sitten kokemuksia kun saat sudin käyttöön.
Hienoa, mua kiinnostaa erityisesti millaisia erot ovat!
AS-D2 on selvästi nimimerkkiä myöden lähestynyt asiaa pröystemmän kautta :D
AS-D2
Viestit: 19
Liittynyt: 12 Helmi 2015, 09:38

Re: FS 26mm Badger Silvertip

Viesti Kirjoittaja AS-D2 »

Pröystäilystä tiedä.. Olen kuitenkin elämäni varrella oppinut kantapään kautta sen, ettei hyvää ja halpaa saa samassa paketissa. Eivätkä hyvä ja kallis tarkoita automaattisesti samaa. Onneksi tuo AS-D2 sekä Simpsonin suti menivät kertaheitolla nappiin. Ja tuohon FS:ään ajoi uteliaisuus Kiinalaista käsityötä kohtaan. Kiinastahan ne Simpsoninkin karvat tulevat ;)
Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: FS 26mm Badger Silvertip

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Ymmärrän aika hyvin tuon ajatuksen. Kerro sitten mitä eroa noilla on, ehkä saan syytä ostaa Simpsonin
AS-D2
Viestit: 19
Liittynyt: 12 Helmi 2015, 09:38

Re: FS 26mm Badger Silvertip

Viesti Kirjoittaja AS-D2 »

Frank Shaving 24mm Extra Density Silvertip suti on nyt ollut viikon käytössä. Vaahdotuskertoja takana vajaa 10 kpl.
Suti tuoksui uutena todella voimakkaasti eläimeltä, mutta nyt suht neutraalilta. Sudista on irronnut mielestäni todella pajon karvoja (n. 20kpl) ja näyttäisi siltä, että pahin karvanlähtöaika on onneksi ohitse. Vastaavalla käytöllä Simpsonin Emperor 2 sudista ei ole lähtenyt paria kolmea karvaa enempää eikä se juuri tuoksunut mainittavammin uutena.
Pehmeydeltään ja kasvotuntumaltaan Simpsonin Super badger karvoitus on selkeästi miellyttävämpi verrattuna FS:n sudin "parempaan" Silvertip-karvoituksen. FS:n suti on käytössä hieman kuitenkin pehmentynyt, joten toivon ja odotan sen pehmentyvän lisää. Ulkomaisella foorumilla oli jollain käyttäjällä samankaltaisia havaintoja FS:n Silvertipeistä. Kaveri oli tilannut 2kpl keskenään samanlaisia suteja, joista toinen oli todella pehmeä ja toista vertasi lähinnä majavaan karheutensa puolesta. Eli laatuvaihteluita siis sattaa esiintyä.
FS kuten Simpsonkin vaahdottavat partavoiteet hyvin ja myös esim Harrisin Arlington saippuan vaahdotus onnistuu molemmilla ongelmitta.
Jatketaan harjoituksia 8-)
Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: FS 26mm Badger Silvertip

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Olisi kyllä hienoa että olisi myymälöitä joissa pääsisi pyörittelemään käsissään erilaisia suteja. Nettin kautta ostaessa kaiken ostaa enemmän tai vähemmän kuin sian säkissä, luottaen arvosteluihin joita lukee tuotteesta. Sitten kun tuntuu vielä olevan laatuvaihteluakin tuote yksilöiden välillä on selvää että ostaminen on aika arpakauppaa. Siksipä oma lähestymistapa kaikkiin ostoksiin on sellainen että ostaa edullisia tuotteita joiden kanssa ei putoa korkealta. Se kalliskin voi olla pettymys, minä kun en osaa pitää ns. laatutuotteesta pelkästään sen maineen takia. Selvää on että edullisista sudeista lähtee karvaa, saman tyylisellä tekniikalla ne sudit tehdään joka paikassa, ja kalliimpien sutien viimeistelyyn kuulunee niiden irtonaisten karvojen poistaminen. Sen voi tehdä itsekkin vaikkapa kamman kanssa.

Viimeisimmät kaksi sutia jotka olen ostanut ihan koemielessä ovat Omega 10049 boat suti, siitä lähti kymmenkunta karvaa heti alkuun pestessä ja kammatessa ja käytössäkin muutamia. Toinen oli Gents merkkinen best badger josta sitä karvaa lähtee liekkö loputtomiin. Mukavan pehmeä käytössä mutta eipä tuota nyt muuten tarvine kehua liioin, menee cremen kanssa mutta kovemman kanssa ei mitään toivoa. Nyt sitten sekin on koeponnistettu:)

Omegan suti meni heti sinne käyttösutien hyllylle, tykkäsin!
Charun
Viestit: 95
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 07:19

Re: FS 26mm Badger Silvertip

Viesti Kirjoittaja Charun »

Näköjään tännekin jäänyt kokemuksia rustailematta.. :oops:

FS:n suti on itsellä syrjäyttänyt käytännössä kokonaan wanhan Gilleten possusudin, joka sai väistyä matkakäyttöön. Itselläni ei tosiaan vielä ole kovinkaan paljon kokemusta eri partasudeista, mutta laitetaan nyt jotain huomioita silti jakoon;

Ensimmäisenä huomasin, että FS:n silver tip on todella pehmeä iholla ja vaikka itse siitä tykkäänkin, niin voisin kuvitella sen olevan joillekin turhan "märkä moppi naamalla".
Selkäranka tässä on IMO melko veltto ja se tuskin paranee käytössä. Itsellä cremejen kanssa tämä ei haittaa, mutta ehkä saippuamiehelle ei ihan ykkösvalinta.
Karvoja irronnut noin neljän kuukauden aikana ~5-8, eli ainakaan omalla sudilla ei tunnu taipumuksia kaljuuntumiseen olevan.
Suti sitoo omiin (korkeahkoihin) odotuksiinkin nähden varsin mukavasti kosteutta ja lämpöä ja omalla kohdalla niitä riittää neljänkin passin ajoon hyvin.
Suti on myös avautunut varsin mukavasti käytössä, eikä siihen ole takkuja ilmaantunut.

Tuossa vielä kuva Frankistä Gilleten possun rinnalla:
Kuva
:lol:

Ihan varauksetta en siis tätä voi kaikille suositella, mutta jos tykkää pehmeästä harjasta, eikä käytä kovia saippuoita, niin kyllä tämä mun mielestä hintansa väärti suti on. :)
Vastaa Viestiin