Simpson sudeista

Elmo78

Simpson sudeista

Viesti Kirjoittaja Elmo78 »

Mulla on kaksi sutia, Omegan Proraso brändätty villisika ja Omegan reissubadgeri. En tykkää villisiasta ollenkaan, on liian karhea. Mietin että jos ykkössudin hankinnassa osuisin heti maaliin enkä aina vähän parempien sutien kautta useaan kertaan upgreidaten ja rahaa haaskaten. Simpsonista on paljon hyvää kirjoiteltu ja sitä on saatavilla.

Colonel X2L tai Chubby mallia olen miettinyt ja noidenkin välillä on iso hintaero.

Miten noi eri mitat vaikuttaa sudin käyttömukavuuteen? Kallein ja isoin ei ehkä välttämättä ole paras, vai onko? Paljon on tiedettä kirjoiteltu veden imeytymisestä, selkärangasta yms. mutta loppupeleissä kuinka paljon ne merkitsee, kaikilla sudeilla saa naaman vaahdotettua.


Gemini68j
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 07:15

Re: Simpson sudeista

Viesti Kirjoittaja Gemini68j »

Täällä http://yourshaving.com/es/ on ainakin kohtuuhintaisia Simpsonin Colonel ja Commodore suteja best badger-laatuisena. Ostin oman Berkeleyn sieltä noin vuosi sitten, ja olen ollut ihan tyytyväinen siihen, mutta ruokahalu kasvaa syödessä, eli olen harkinnut jompaa kumpaa noista Simpsoneista, tai sitten voisi kokeilla minkälainen on mixed horse and badger. Onko kenelläkään kokemuksia mainitusta kombinaatiosta? Ainakin Peksun partablogista ja Aamuajon blogista olen lukenut Vie-Longin hevoskarvasudeista, muttei tästä sekoitesudista.
N-666
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:48

Re: Simpson sudeista

Viesti Kirjoittaja N-666 »

Riippuu siitä, mitä sudilta haluat, vaahdotatko kasvoilla vai kulhossa.

Korkeampi karvatuppo on useimmiten pehmeämpi kasvoille, mutta korkeus vaikuttaa myös karvojen velttouteen. Matalampi tuppo antaa karvoille jämäkkyyttä. Isommalla "solmulla" saat kerralla sudittua laajemman alueen. Tiukemmin pakatut karvat eivät vaahtoa levittäessä harita niin paljon kuin löyhempi suti, jotkut tiukaan pakatut eivät myöskään luovuta vaahtoa yhtä hyvin kuin harvempaan asetetut.

Karvojen laatu vaikuttaa suoraan tuntumaan kasvoilla (pehmeä/karhea) ja siihen kuinka paljon karvat sitovat vettä itseensä.

Tuo mainitsemasi Omega varmaankin vielä pehmenee käytön myötä, itselläni on tuosta sudista eri versio ja oikein yllätyin sen pehmeydestä.
Kaapissani on myös mainitsemasi Colonel, oikein hyvä suti. Voisin kuvitella pakon edessä käyttäväni vain tätä.

Nämä ovat henkilökohtaisista mieltymyksistä kiinni, kuten lähes kaikki parranajoon liittyvät seikat.
Kallein ja isoin voi hyvinkin olla se paras tai sitten ei, voi olla että se "maailman-paras-partasuti" onkin jokin hieman halvemman näköinen ja -hintainen.
Peksu
Viestit: 20
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 15:36

Re: Simpson sudeista

Viesti Kirjoittaja Peksu »

Niin kuin N-666 kirjoittaa, sudin valinta riippuu siitä mitä haluaa.

Sudin valintaan vaikuttavat kahvan koko (pitkä sopii kulhovaahdotukseen), "solmun" (knot) koko (yleensä mäyränkarvalla 19 - 23 mm) ja karvojen tiheys sekä korkeus (loft). Tiheästi karvoitettu suti on hyvä saippualla, kohtalainen tiheys voiteella ja saippualla. harvasti pakattu toimii parhaiten voiteella ja löysä lerppu toimii huonosti kaikilla. Jos knot on sama, mutta loft pitenee niin suti tuntuu pehmeämmältä. Jos taas loft lyhenee, tuntuma kasvoissa on karheampi ja samalla suti ei pidä vaahtoa niin paljon kuin edellä (kuten N-666 kirjoittaa).
Mäyränkarva best suti on pehmeä ja siinä on suuri tiheys. Super, finest ja silvertip suti on ylellinen ja sopii loistavasti kasvovaahdotukseen.

Tässä vertailun vuoksi Colonel X2L, Duke 2 ja Chubby 1 mitat:

Colonel X2L B: paino 59 g, kahva 36x54 mm, knot 21mm, loft 46mm, koko korkeus 100mm
Duke 2 B: paino 59g, kahva 36x43mm, knot 22mm, loft 49mm, koko korkeus 91mm
Chubby 1 B/S: paino 59g, kahva 37x39mm, knot 23mm, loft 47-50 mm.

Colonel X2L on varmaan hyvä valinta kysyjän tilanteessa.
Elmo78

Re: Simpson sudeista

Viesti Kirjoittaja Elmo78 »

Peksu kirjoitti: Tässä vertailun vuoksi Colonel X2L, Duke 2 ja Chubby 1 mitat:

Colonel X2L B: paino 59 g, kahva 36x54 mm, knot 21mm, loft 46mm, koko korkeus 100mm
Duke 2 B: paino 59g, kahva 36x43mm, knot 22mm, loft 49mm, koko korkeus 91mm
Chubby 1 B/S: paino 59g, kahva 37x39mm, knot 23mm, loft 47-50 mm.
Omega 63181: knot 22mm, loft 56mm, koko korkeus 109mm

^^^Tollaiset mitat löysin nykyiselle sudilleni.

Colonel X2L:ssa on huomattavasti lyhyempi loft ja korkeus eli pitäisi tuntua karkeammalta, ei vaahtoa niin paljon ja karvat ovat jämäkämpiä. Taidan laittaa Colonelin tilaukseen ja odotan mielenkiinnolla tuleeko tuntuma-arvioni pitämään paikkansa.

Voi olla että villisika Omegani pehmenisi käytön myötä mutta sen käyttö on jäänyt vähiin..
Elmo78

Re: Simpson sudeista

Viesti Kirjoittaja Elmo78 »

Tänään posti toi Simpsonin Colonelin. En vielä koeajanut muuten kuin käytin vesihanan alla ja nautiskelin voimakkaasta mäyrän tuoksusta.

On se pieni verrattuna mun Omegoihin.
AS-D2
Viestit: 19
Liittynyt: 12 Helmi 2015, 09:38

Re: Simpson sudeista

Viesti Kirjoittaja AS-D2 »

Kellään kokemusta Simpsons Emperor E2 sudista. Suti vastaa kooltaan ja mitoiltaan BodyShopin synteettistä sutia, joka tuntuu mielestäni käteen oikein hyvältä. Muuta hyvää siitä ei olekaan sanottavana. Loppuviikosta toivottavasti pääsen uutta sutia testaamaan.
Elmo78

Re: Simpson sudeista

Viesti Kirjoittaja Elmo78 »

Ei ole Emperorista kokemusta, mutta olen Simpsonin Coloneliin tykästynyt vaikka alussa vaikuttikin liian jämäkältä. Mutulla sanoisin että vaahtoa syntyy vähemmän (tai sitten se jää sutiin eikä kasvoihin) kuin Omega Badgerilla. Voi kyllä johtua siitäkin että olen helläkätisempi Simpsonin kanssa kuin Omegan joka sai kovaa kyytiä kasvovaahdotuksessa.

En usko että tulet pettymään jos Simpsonin hommaat. Otan täyden poliittisen vastuun sanoistani :P
AS-D2
Viestit: 19
Liittynyt: 12 Helmi 2015, 09:38

Re: Simpson sudeista

Viesti Kirjoittaja AS-D2 »

Samansuuntaisia havaintoja itselläkin muutaman käyttökerran jälkeen. Suti on todella laadukas ja vaikuttaa jämäkältä. Emperorin "tupsu" on pienempi ja tiukempi kuin BodyShopin sudissa vaikka solmut ja korkeudet ovat silmämääräisesti aikalailla samaa luokkaa. Samalla määrällä voidetta ei vaahtoa synny yhtäpaljon kuin BodyShopin sudilla. Mutta se pehmeys, tuntuma ja mukavuus :) Ja vaahtoakin saa enemmän, kun lisää hieman voiteen määrää, vaahdottaa hieman pidempään ja lisää muutman pisaran vettä vaahdotuksen puolivälissä. Olisi pitänyt jättää BodyShopin suti kauppaan ja ostaa suoraan tämä.
JiiPee
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 11:10

Re: Simpson sudeista

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Mulla on simpsonilta Duke 2 best badger ja Chubby 1 super badger.

Duke on mun mielestä naamatuntumalta pehmeämpi, mutta ei niin jäykkä kuin chubby. Duke toimii parhaiten voiteiden kanssa, mun mielestä.

Chubby 1 on vähän isompi, kuin duke 2 ja parempi selkäranka. Mahtuu vaahtoa ja tekee aika samanlaista vaahtoa, kuin duke.

Jos arpoo bestbadgerin ja superbadgerin välillä, niin sanoisin tällä kokemuksella, että best on best. (En ainakaan ite huomaa mitään ihmeellistä eroa)
Mutta se mikä simpsoneissa on hyvää on karvojen määrä, se on jotain ihan käsittämätöntä verrattuna muihin. Siitä varmaan johtuu sutien jäykkyyskin.
Vastaa Viestiin