Harmi vaan...

Linkit muualle yms.
mmarkku
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 17:36

Harmi vaan...

Viesti Kirjoittaja mmarkku »

Tämä foorumi oli todella mukava ja informatiivinen kanava meille perinteisestä parranajosta kiinnostuneille ja alussa näytti lupaavalta. Harmi vaan...huomaan, että kaikki ovat siirtyneet facebookiin ja tämä kanava hiipuu.
Itsekin surffailin vuosia facessa mutta kyllästyin naapurin rouvan ym. tätien "tänään laitoin pulliin rusinoita enemmän kuin eilen" -päivityksiin ja deletoin itseni ulos.
Eli pitänee siirtyä kansainvälisiin foorumeihin mikäli haluaa vaihtaa mielipiteitä.
Kiitoksia kuitenkin tähänastisista kommenteista/vinkeistä ja hyviä ajoja kaikille vielä jäljellä oleville foorumin seuraajille! ;)


Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: Harmi vaan...

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Saman oon huomannut minäkin, ja harmitellut. Itse olen täällä lätissyt ja sitten tuli sellainen olo että ei täällä montaa muuta ole.
mmarkku
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 17:36

Re: Harmi vaan...

Viesti Kirjoittaja mmarkku »

No näköjään kuihtuu tämä areena entisestään, alkaa olla Uulan ja minun kaksinpuhelua.
Facebookiin en enää lähde mukaan, siispä siirryn kansainvälisille foorumeille.
Kiitoksia kaikille kommentoijille ja seuraajille, mmarkku has left the building!
markku
Site Admin
Viestit: 166
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 13:02
Paikkakunta: Lohja

Re: Harmi vaan...

Viesti Kirjoittaja markku »

FB:n isoin ongelma on, että sieltä ei löydä yhtään mitään. Se ei ole hyvä alusta jonkin tarkasti rajatun asian ympärillä keskustelemiseen, vaan yleisen "hömpän" kanssa touhuamiseen...Nyt jo toistuvasti joku kysyy fb:n puolella perusasioita jotka on siellä käyty läpi moneen kertaan. Olen koittanut ohjata tänne, koska täältä löytyy ne jutut...mutta, minkäs teet...fb ei ole vuosiin enää kehittynyt yhtään mihinkään. Nuoriso taitaa käyttää jo muita juttuja. Tiukan aiheen kanssa keskusteluun tämmöinen foorumi on aika lyömätön.
--
Markku Lehtola, ylläpito
"Olen, koska ajan (partaveitsellä)"

Parranajajien nettikauppa: http://shop.spreadshirt.fi/parrat/
AS-D2
Viestit: 19
Liittynyt: 12 Helmi 2015, 09:38

Re: Harmi vaan...

Viesti Kirjoittaja AS-D2 »

Itse käyn tällä foorumilla suht säännöllisesti, vaikken ole kuukausiin mitään aiheesta kirjoitellutkaan. Itselle kun on nyt käyttöön 'vakioituneet' tietyt aineet ja välineet eikä uusia ole ollut tarvetta /mielenkiintoa edes kokeilla. Ehkä sitten kokeillaan kun nykyiset loppuvat. Naamakirjan tunnuksia minulla ei ole, eikä tule olemaankaan ..kop kop.. joten tältä foorumilta on löytynyt monta hyvää tiedonjyvästä parranajoon liiityen, sekä esim elevator:n kautta hieno vaahdotuskulho :)
Vaikka teille enemmän kirjoittaville ei aina kukaan vastaakaan, niin ei se mielestäni tarkoita sitä, että foorumin mielenkiinto hiipuu. Uskoisin että täällä kuitenkin lukijoita piisaa vai kertooko sivujen statistiikka jotain muuta?
markku
Site Admin
Viestit: 166
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 13:02
Paikkakunta: Lohja

Re: Harmi vaan...

Viesti Kirjoittaja markku »

Hyvä pointti AS-D2, tässä perusstatistiikkaa. Aika tasaisia on käppyrät, eli melko vähän piikkejä mihinkään suuntaan. Suomalainen on vähän tämmönen, lukee, mutta ei osallistu :-)
Liitteet
stats.gif
stats.gif (8.01 KiB) Katsottu 17744 kertaa
--
Markku Lehtola, ylläpito
"Olen, koska ajan (partaveitsellä)"

Parranajajien nettikauppa: http://shop.spreadshirt.fi/parrat/
Charun
Viestit: 95
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 07:19

Re: Harmi vaan...

Viesti Kirjoittaja Charun »

markku kirjoitti:FB:n isoin ongelma on, että sieltä ei löydä yhtään mitään.
Tämäpä juuri.. Kertakäyttökulttuuria parhaimmillaan (=pahimmillaan); kirjoitetaan jotain tai jaetaan kuva, johon pari kommentoi ja saadaan muutama peukku, jonka jälkeen se katoaa netin tietotulvan alle.

Itse tuossa meinasin päivittää käyttökokemuksia eräästä veitsestä, mutta en löytänyt enää kolmen viikon takaista kuvaa, jonka facen puolelle julkaisin. :roll:
Jäi sitten päivityksetkin tekemättä. :mrgreen:
Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: Harmi vaan...

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Tuo facen puoli kokonaisuudesta on aika kevyttä hömppää, mutta siellä toistaiseksi on se porukka joka yleensäkin mistään keskustelee. Kuvien jakaminen on olennainen osa keksustelua ja täällä foorumilla se on aika hankalaa. Ainakaan mä en oo keksinyt täällä parempaa taktiikkaa ku linkittää kuva kuvapalvelusta. Tää asia on kiinni myös rahasta, käsittääkseni foorumilla loppuu herkästi tila jos kuvia ladataan siihen malliin ku facessa. Tuolla facessa voi käyttää hästägejä joiden kanssa löytää omat juttunsa jatkossakin helpommin. Tuo kun on niin totta että sieltä ei löydä mitään.

Ainakin tämä keskusteluketju on herännyt täällä eloon ;)
markku
Site Admin
Viestit: 166
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 13:02
Paikkakunta: Lohja

Re: Harmi vaan...

Viesti Kirjoittaja markku »

Hästägin käyttöä täällä ei mikään estä...haulla ne sitten löytyy. Täytyy vähän tutkia tuota levytila-asiaa, mutta aika nopeasti se tosiaan taitaa vaatia rahallista panostusta.

Semmoinen kävi myös mielessä, että pitäisikö Wikipedian määrätyt sivut ottaa haltuun, esim partaveitsi ja partahöylä, sinne saisi aika mukavasti semmoisen kattavan FAQ:n. Toki wiki voidaan rakentaa tämänkin domainin alle, olisi sitten paremmin omissa käsissä. Wikin etu olisi, että kaikki pääsevät muokkaamaan helposti.
--
Markku Lehtola, ylläpito
"Olen, koska ajan (partaveitsellä)"

Parranajajien nettikauppa: http://shop.spreadshirt.fi/parrat/
markku
Site Admin
Viestit: 166
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 13:02
Paikkakunta: Lohja

Re: Harmi vaan...

Viesti Kirjoittaja markku »

Näköjään lähti tuo uusi jako-ominaisuus toimimaan, eli keskustelun aloituksen voi nyt jakaa fb/g+ ym.s yhteisöihin, silläkin on vaikutusta, eli houkutellaan tänne porukkaa jakamalla..
--
Markku Lehtola, ylläpito
"Olen, koska ajan (partaveitsellä)"

Parranajajien nettikauppa: http://shop.spreadshirt.fi/parrat/
Vastaa Viestiin