Video - klassinen parranajo partaveitsellä.

Ajaminen veitsellä
Lensu
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:47

Video - klassinen parranajo partaveitsellä.

Viesti Kirjoittaja Lensu »

Tässä tekemäni video klassisesta parranajosta partaveitsellä. Tarkoituksena on, että katsoja saa yleiskuvan, kuinka parranajo tapahtuu ja osaa lähteä itse harjoittelmaan ajamista. Kamera oli jalustalla ja kuvaus tapahtui peilin kautta. Tarkentaminen oli haasteellista ja tietenkin yrittää saada oma puhe selkeästi esille. Näitä voisi tehdä jatkossakin lisää, missä käyttäisi erilaisia parranajovälineitä ja -tuotteita?

Otan mielelläni vastaan palautetta ja parannusehdotuksia.

https://youtu.be/AwlBAX--YVs

Pasi Lensu


Elevator
Viestit: 337
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 20:22
Paikkakunta: Paimio

Re: Video - klassinen parranajo partaveitsellä.

Viesti Kirjoittaja Elevator »

voisitko tehdä videon kaljuksi ajamisesta veitsellä, kuinka sen siis itse hoitaa ;)

Ei vaan mielestäni tuossa tuli pitkälti kaikki tarpeellinen perustellusti, ajatellen ensikertalaista!
Lensu
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:47

Re: Video - klassinen parranajo partaveitsellä.

Viesti Kirjoittaja Lensu »

Elevator kirjoitti:voisitko tehdä videon kaljuksi ajamisesta veitsellä, kuinka sen siis itse hoitaa ;)

Ei vaan mielestäni tuossa tuli pitkälti kaikki tarpeellinen perustellusti, ajatellen ensikertalaista!
Kaljuksi ajamista pitääkin treenata jonkin aikaa, kun se on mulle vielä aivan uusi juttu :D Mutta kesää kohtihan tässä ollaan jo hyvää matkaa menossa, joten tiedä vaikka räväyttäisikin ;)
markku
Site Admin
Viestit: 166
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 13:02
Paikkakunta: Lohja

Re: Video - klassinen parranajo partaveitsellä.

Viesti Kirjoittaja markku »

Olen ajanut 2 kertaa pään veitsellä. Ajattelin, että siitä ei tule mitään, mutta olikin yllättävän helppo homma, ihoa ei tarvitse juuri kiristellä, kun se on jo kalloa vasten valmiiksi sopivan tiukalla. Ostin myös pari käänneltävää seinään ruuvattavaa pikkupeiliä avuksi, mutta lopulta totesin, että niillä ei tee mitään, menee parhaiten näppituntumalla, eli ajamattoman kohdan kyllä löytää sormin. Jos löytyy useampi veitsi, niin kannattaa ainakin 2 laittaa ajokuntoon...oma kokemus ainakin meinaan oli, että kun ajamista on normaalia enemmän, olisi pitänyt veitsi stropata puolimatkassa.
--
Markku Lehtola, ylläpito
"Olen, koska ajan (partaveitsellä)"

Parranajajien nettikauppa: http://shop.spreadshirt.fi/parrat/
Elmo78

Re: Video - klassinen parranajo partaveitsellä.

Viesti Kirjoittaja Elmo78 »

Hyvä video katsoin sen ajatuksella elokuvakriitikon silmälasit nenällä. Kaksi ajatusta heräsi.

Jos tiedät miten saan kaulan ajettua sivusuunnassa eli korvalta Aatamin omenalle ja takaisin niin ehdottomasti saa viisautta jakaa. Olen shavetella ilman terää yrittänyt sommitella mutta en saa onnistumaan.

Toisena, pyöräytät veitsellä leukalinjan ympäri. Itse aloittelijana koen helpommaksi pingottaa ihon niin että leukalinjan iho nousee posken suoralle osalle josta partakarvat on helppo niittää.

Tietysti yksityiskohtia voi hieroa maailman tappiin asti mutta kyllä tuolla alkuun pääsee.

Seuraavaa tuotantokautta odotellessa... :)
Lensu
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 15:47

Re: Video - klassinen parranajo partaveitsellä.

Viesti Kirjoittaja Lensu »

Elmo78 kirjoitti:Hyvä video katsoin sen ajatuksella elokuvakriitikon silmälasit nenällä. Kaksi ajatusta heräsi.

Jos tiedät miten saan kaulan ajettua sivusuunnassa eli korvalta Aatamin omenalle ja takaisin niin ehdottomasti saa viisautta jakaa. Olen shavetella ilman terää yrittänyt sommitella mutta en saa onnistumaan.

Toisena, pyöräytät veitsellä leukalinjan ympäri. Itse aloittelijana koen helpommaksi pingottaa ihon niin että leukalinjan iho nousee posken suoralle osalle josta partakarvat on helppo niittää.

Tietysti yksityiskohtia voi hieroa maailman tappiin asti mutta kyllä tuolla alkuun pääsee.

Seuraavaa tuotantokautta odotellessa... :)
Kiitos Elmo.

Kaulaa en saa minäkään ajettua sivuttaissuunnassa. Siihen tarkoitukseen pitäisi olla varmaankin sellainen erikoisterä mikä olisi bumerangin muotoinen.

Leukalinjan ajamista todellakin helpottaa, jos venyttää/nostaa ihoa posken suoralle osalle, jolloin veitsen kulmaa ei tarvitse muuttaa kokoaikaa.
Vastaa Viestiin